El 061 deixa d’atendre trucades per falta de personal

L’atenció telefònica, nou pilar del Departament de Salut per mantenir la qualitat de l’assistència malgrat el tancament de ambulatoris i disminució d’ambulàncies, també pateix la falta de mitjans. En un article publicat avui dijous a El País, es reflecteix com el 061, número de telèfon del Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM), deixa sense atendre desenes de trucades al dia, especialment per falta de personal. Els treballadors del servei denuncien que en els tres primers dies d’aquesta setmana han quedat sense atendre entre 60 i 80 trucades per cada un dels torns de matí i de nit.

La plantilla assegura que aquesta xifra s’ha disparat des de l’entrada en servei, el passat dia 1, d’una nova concessionària que destina menys personal a contestar les trucades. De fet, la nova concessionària, Arvato Qualytel, ha acomiadat a 40 empleats des que es va fer amb el servei, denuncia CCOO. El sindicat ratifica les xifres denunciades pels treballadors i xifra en unes 400 les trucades desateses en els tres primers dies de la setmana. “No tenim temps ni d’aixecar per anar al lavabo. És una crida darrere l’altra”, relata un empleat del SEM preguntat perEl País.

El SEM, per la seva banda, diu que la plantilla és suficient i redueix les trucades no ateses al 2,5%, unes 30 o 40 diàries. Ramon Gras, director de les centrals de coordinació del SEM, replica que “aquesta setmana han estat només el 2,5% les trucades abandonades, unes 35 diàries. Hi ha hagut percentatges pitjors anteriorment”.

Font: Eldebat.cat

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s