Davant les retallades estatals: #independència

Algunes raons econòmiques per a la independència (Assemblea Nacional Catalana):

51. La dependència política crea una situació en què Catalunya aporta a l’Estat el 18% del PIB espanyol. En canvi, l’Estat només inverteix a Catalunya una mitjana del 8-10% d’aquest PIB.

52. La dependència política ha imposat durant tres dècades un dèficit fiscal que ha generat la pèrdua, cada any, d’entre el 8% i el 10% del PIB (en percentatge, és un nivell molt elevat, només superat pel 14-17% de les Illes; la mitjana a tot el món és d’un 2-3% del PIB), una situació d’espoliació fiscal insòlita al món, que malmet el nostre teixit productiu i ens arrossega a una profunda crisi econòmica i nacional.

54. La dependència política, amb el dèficit de la balança fiscal que imposa, fa que una família catalana de quatre membres (pare, mare i dos fills) pagui cada any entre 8.000 i 10.000 euros que mai no tornen. Amb aquesta quantitat es poden fer moltes coses cada any. I l’Estat ho justifica basant-se en una pretesa “solidaritat interregional”, que serveix sovint per a engreixar plantilles de funcionaris o malbaratar els diners en altres parts del territori estatal.

55. La dependència política, amb els 20.000 milions d’euros anuals de dèficit fiscal que genera (que es tradueixen en seixanta milions d’euros al dia), impedeix que Catalunya tiri endavant totes les infraestructures que ara té encallades.

59. La dependència política produeix fets com aquest: els estudiants catalans reben el 5% de totes les beques de l’Estat, mentre que els de Madrid en reben el 58%; el Ministeri de Cultura fa una despesa per cada espanyol de 47 euros l’any, mentre que, per cada català, només gasta 5 euros; el 40% dels trens construïts per l’Estat espanyol durant la dècada dels 70 –els quals ja són considerats obsolets– circulen per Catalunya, mentre que per Madrid només ho fan el 4%;

60. La dependència política produeix fets com aquest altre: Cada tres anys hi ha un any en què el Ministeri de Foment no inverteix gens a Catalunya; per cada 300 milions d’euros que s’inverteixen en medi ambient a l’aeroport de Barajas, a l’aeroport del Prat només se n’hi inverteixen 12,7 milions.

61. La dependència política ha determinat que els darrers cinquanta anys la inversió pública de l’Estat espanyol a Catalunya hagi estat sistemàticament inferior a la mitjana espanyola i sovint no en disposem de la gestió, com en l’aeroport del Prat.

62. La dependència política ha fet que en 25 anys (del 1985 al 2010) l’Estat hagi construït a Catalunya 100 quilòmetres d’autovies, mentre que a Madrid n’ha construïts 1.000.

63. La dependència política determina que moltes empreses que estudien Catalunya com a opció per a la localització acaben decidint-se per Madrid per l’efecte capitalitat i per l’efecte Barajas, conseqüència de la política econòmica centralitzadora que hem descrit.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s